Opravy a renovace komponentů pro motory

Renovace komponentů

Opravy a renovace motorů respektive jejich komponentů provádíme na strojích od firem SUNNEN, ROTTLER, BERCO, TOS, AMC – SCHOU, WMW, SOMET MIRA, BORGO, CETOS.

Na těchto strojích se provádí potřebné opravy, které jsou nedílnou součástí správné činnosti motoru po jeho uplném skompletování. Na níže uvedených fotografíích Vám popíšeme, k čemu jsou stroje určené.

Frézování horního uložení, zatočení pro válce a oprava uložení O-kroužků

Horizontální vyvrtávaní

Nejčastější použití pro opravy uložení klikové hřídele, vačkové hřídele a uložení pro O kroužky válců. Využití se zde najde i při opravách poškozených závitů, uložení pro mrazové zátky a dosedacích ploch ostatních komponentů. Výhodou tohoto stroje je přesné digitální odměřování, tudiž přesnost je zde zaručená.

Brousicí, vrtací a honovací stroje

Další důležitý krok při opravách bloků motoru se týká oprava – broušení horního uložení a zatočení hrdel ( varianta mokré válce ) vůči rovině horního uložení. Vyvrtávací a honovací stroje slouží pro vývrt a honování pro přebrusové písty. Pokud již tato varianta opravy není možná, nebo se přebrusové písty nedodávají, je zde i možnost vsazení suchých válců, ať výrobcem motorů dodávaných na potřebný rozměr, či vlastní výroby dle únavy a poškození bloku. Výroba těchto válců lpí na přesnosti broušení, důrazu kvality zvoleného materiálu a výsledkem je správné zaběhnutí nových pístních kroužků. Naše firma má pro tyto účely zakoupeny stroje ať staršího provedení, které jsou po celkové generální opravě a nové nejmodernější s digitálním odměřováním a funkčností samoodměřování.

Broušení a vyvažování klikových hřídelů

Jak se říká, srdcem motoru je i kliková hřídel. Při opravě klikových hřídelí platí pravidla jako u ostaních obrábění. Přesnost obroušeného průměru ojničníh a hlavních čepů včetně dodržení roviny po celkovém obroušení. Po té se provádí tlakový a mechanický výplach od usazených nečistot, karbonu a při zadření od úlomků ložisek. Samozřejmostí je vyvážení, nakonzervování a zabalení před vlastní montáží.

Renovace ojnic

Po obroušení klikové hřídele přichází krok opravy ojnic. Provádí se podražení dělící roviny spodního oka, která je provozem opotřebovaná, nebo mechanicky poničená při nevhodné demontáži. Po dokončení opravy těchto delícíh ploch se provádí honování na rozměr udávaný výrobcem pro přesné vsazení a použití opět originálních pánví. Další renovace se přesouvá k uložení pro pouzdro písního čepu. Ač se to v některých případech nezdá býti viditelné, plocha uložení pro pouzdro pístního čepu je oválná a taktéž mechanicky poškozená. Můsí následovat vývrt pro abnormálné pouzdro, nalisování a přesný vývrt pro danný pístní čep s udávanou vůlí. Následný a finální úkon je vyúhlování a převážení hmotnosti zkompletované sady pro motor.

Soustružnické práce, broušení

Soustružnické práce, broušení hřídelů, setrvačníků, přítlačných desek, kotoučů, olejových čerpadel a různých komponentů, kde je zapotřebí roviny dosedacích ploch a frézovací úkony. I tyto stroje jsou nezbytnou součástí náplní naší opravárenské činnosti.

Poptávka

*Zvýrazněné položky jsou povinné.

OPRAVY MOTORŮ

Po dlouholeté praxi Vám nabízíme opravy motorů a polomotorů všech zaběhlých značek vozidel.

Jsme tu pro to, abychom Vám vyhověli v co největší maximální spokojenosti.